Shypple timmert aan de (vaar)weg
De West-Brabantse start-up Shypple is hard op weg een vaste waarde in de zeevaartsector te worden. Het bedrijf, met als doel “de wereldhandel versimpelen door verschepen makkelijker en goedkoper te maken”, groeit op dit moment met 30% per maand.
Oprichter Jarell Habets legt uit wat Shypple precies doet. “ Een zeevrachtverscheping is een aaneenschakeling van diensten. Iedere zending heeft verschillende eisen.” Dat moet momenteel allemaal handmatig door de expediteur worden uitgezocht en geselecteerd. „Soms duurt het wachten op offertes van rederijen wel twee dagen. Die extra tijd moet de expediteur terugverdienen via de offerte.”
Shypple biedt een webtool, waar de klant de laad- en loslocatie, verzenddata en andere vrachtgegevens invult en met een druk op de knop een prijsoverzicht van verschillende opties heeft. Shypple maakt bovendien de hele supply chain inzichtelijk. Er is eenvoudig te zien welke vracht wanneer aankomt, in welke containers, de kostenverdeling en eventuele vertraging.
Die formule slaat aan, getuige de groeicijfers die Shypple weet te noteren. Onlangs besteedden de Financiële Telegraaf, Sprout en Transport Online ook aandacht aan de succesvolle innovatie van Shypple.
De onderneming is gevestigd in Moerdijk en maakt onderdeel uit van het Pitch Logistics netwerk. Shypple is één van de zes start-ups die op 12 oktober a.s. tijdens het Pitch Logistics Event hun producten en diensten zullen demonstreren en toelichten.
Meer weten over Pitch Logistics? Hanneke Bruinsma vertelt u er graag meer over.