De’Longhi naar Breda
Dit is een nieuwsitem uit ons archief; afbeeldingen zijn weggelaten.
Opnieuw komt een bedrijf met een big name naar Breda.............ditmaal het Italiaanse De'Longhi; bekend van de slogan Living innovation!! De'Longhi - een producent van huishoudelijke artikelen die wereldwijd actief is met de merken De'Longhi en Kenwood - vestigt zich in West-Brabant. t.w. de stad Breda. De reden voor vestiging in deze omgeving is om in directer contact te staan met de Belgische vestiging die zich in Mechelen bevindt. Centrale diensten zoals logistiek, marketing, en administratie zijn samengevoegd en worden aldus efficiënter en slagvaardiger. De De'Longhi groep is wereld marktleider op het gebied van mobiele air-conditioners en heeft een vooraanstaande positie in espresso-apparaten, friteuses, ovens en strijksystemen. Daarnaast is het Europees marktleider in foodpreparation zoals keukenmachines, foodprocessors met het merk Kenwood. Op 1 april 2006 opent De'Longhi Nederland b.v. haar poorten in Breda!
Opnieuw komt een bedrijf met een big name naar Breda.............ditmaal het Italiaanse De'Longhi; bekend van de slogan Living innovation!! De'Longhi - een producent van huishoudelijke artikelen die wereldwijd actief is met de merken De'Longhi en Kenwood - vestigt zich in West-Brabant. t.w. de stad Breda. De reden voor vestiging in deze omgeving is om in directer contact te staan met de Belgische vestiging die zich in Mechelen bevindt. Centrale diensten zoals logistiek, marketing, en administratie zijn samengevoegd en worden aldus efficiënter en slagvaardiger. De De'Longhi groep is wereld marktleider op het gebied van mobiele air-conditioners en heeft een vooraanstaande positie in espresso-apparaten, friteuses, ovens en strijksystemen. Daarnaast is het Europees marktleider in foodpreparation zoals keukenmachines, foodprocessors met het merk Kenwood. Op 1 april 2006 opent De'Longhi Nederland b.v. haar poorten in Breda!
De’Longhi – opgericht een dikke honderd jaar geleden in Italië – startte bescheiden als toeleverancier van verwarmingssystemen voor andere bedrijven. In het begin van de zeventiger jaren maakte De’Longhi een significante ommekeer door onder eigen naam de eerste elektrische radiator op de markt te lanceren. Dat product kende een ongekend succes en werd weldra gevolgd door een complete range van allerlei modificaties en applicaties van verwarmingselementen. In 1985 maakte De’Longhi een opvallend debuut met de introductie van een magnetron, waarmee De’Longhi de eerste stappen zette in de grote consumentenmarkt voor huishoudelijke apparatuur. In 1986 introduceerde De’Longhi de mobiele air-conditioner. Binnen de kortste keren werd het product – Pinguino – synoniem met de mobiele huis airco! Air-conditioners – met welk product De’Longhi anno 2005 nog steeds wereldmarktleider is – zijn inmiddels breed toepasbaar geworden en treft u in woon- en slaapkamers, winkels, banken, hotels en kantoren! Een groeimarkt, want de nieuwste airco’s koelen, drogen en ventileren. Nog even en de airco is niet meer weg te denken in de particuliere woning,want wie wil nu niet een binnenklimaat dat naar wens te regelen valt!
Innovatie, diversificatie en constante groei van het productenpakket waren vervolgens de sleutels voor de sterke groei op lokale markten en de opvallende groei van de export. De groei van De’onghi werd nog eens versterkt door vele acquisities van gelijksoortige bedrijven als Supercalor, Elba, Ariagel, Vetrella en niet te vergeten met de laatst in het oogspringende acquisitie van de Kenwood group. Een van origine Engelse onderneming die haar sporen al had verdiend in keukenapparatuur!
De’Longhi – ook bekend vanwege het imago: " the company which pleases women" – heeft productinnovatie, verbetering en productvernieuwing hoog in haar vaandel staan! Daar ligt de kracht van het bedrijf, dat bovendien sterk is met vernieuwende en creatieve designs! Italië is nog altijd het episch center van mode, kunst en creativiteit en dat geeft de Italianen dus een natuurlijk instinct en voorsprong voor goede en stijlvolle ontwerpen. De gewone volautomatische espressomachine wordt door de introductie en combinatie van schoonheid, functie en kracht door De’Longhi ontwikkeld tot een oogstrelend, magnifiek product. Deze espresso-machine van Italiaans design met haar schitterende lijnen en expressieve creaties, wordt plotsklaps een gewild en populair product dat een fraai decor vormt voor de moderne keuken.De’Longhi is een aan de beurs genoteerde onderneming. De jaaromzet in 2004 bedroeg ruim 1,2 miljard euro. In weerwil van sterk teruglopende consumentenbestedingen schrijft het bedrijf nog steeds zwarte cijfers en zijn de perspectieven – aldus de beursgoeroes – positief.
De directie van De’Longhi voorziet een verdere groei. Om daarop adequaat in te spelen heeft de directie besloten de kantoren van Belgie en Nederland dichter tot elkaar te brengen. Centrale diensten zijn geharmoniseerd en zo kan er met nagenoeg met een organisatie efficient en slagvaardig de markt worden aangestuurd als antwoord op de verwachte groei. Direct en indirect biedt De’Longhi werkgelegenheid bieden aan ruim 55 werknemers. De heer Bart Quispel, directeur van De’Longhi zegt dat " De’Longhi forse groeiambities heeft. Maar het is niet realistisch om concrete arbeidsplaatsen daaraan te verbinden. Daarvoor is de markt op dit moment te veel in beweging. De heer Bart Quispel ziet als belangrijk winstpunt dat de organisatie nu slagvaardiger kan optreden doordat beide kantoren nu binnen een straal van 30 minuten reistijd met elkaar verbonden zijn. Hierdoor blijft de cultuur van beide landen behouden maar wordt er veel winst geboekt op gebied van efficiëntie en communicatie. De keuze voor West-Brabant c.q. de stad Breda is gemaakt, omdat de regio en de stad goed bereikbaar is voor zowel personeel als de klant.De verschillende dealers, groothandels en winkelketen zullen derhalve vanuit Breda worden bediend en aangestuurd".
De wethouder Economische Zaken van de gemeente Breda – de heer Andre Adank – is op zijn beurt gelukkig met de keus van De’Longhi. " Een gerenommeerd en innovatief bedrijf, dat in termen van design en produktontwikkeling wereldwijd toch een beetje als de fine fleur wordt gezien. Daarmede wordt Breda weer beter op de kaart gezet en zal dat ongetwijfeld als katalysator dienen voor andere investeerders die zich op een nieuwe vestigingslocatie oriënteren.Opnieuw een [pareltje aan de kroon van Bredase bedrijven! Het rijtje nieuwe Bredase kantoor- en bedrijfsvestigingen wordt langzamerhand – aldus Andre Adank- zonder te overdrijven wel zeer imponerend." De regionale ontwikkelingsmij NV Rewin West-Brabant heeft deze acquisitie mogen ondersteunen. De interesse om tot vestiging in Breda te komen is gewekt om dat vervolgens met het gewenste resultaat af te ronden.NV Rewin West-Brabant.Breda, maart 2006